-
پیاده سازی سیستم های تجارت الکترونیک ( EC) از توجیه تا موفقیت
پنجشنبه 8 تیر 1396 19:33
چکیده تجارت الکترونیک، به معنی انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، خود پرداز، موبایل و کامپیوتر است. تجارت الکترونیک نیز مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خرید دیگری که بر مصرفکننده استوار است، در طول سالها تکامل یافته و بازار در حال تغییر، فرصت بزرگی را برای کسب وکارها فراهم...
-
نحوه استقرار ماشین آلات، تجهیزات و دفاتر
پنجشنبه 8 تیر 1396 19:04
مقدمه سابقه مسائل مرتبط با طرح ریزی واحد های صنعتی را باید به قدمت تجارت و تولید دانست، به موازات پ یشرفت و توسعه سیستم های تولیدی و تجاری، توجه بیشتری به بهره گیری از فضاها مطرح شده است . سوال بسیاری از مدیران این است که " چرا باید جانمایی یا طراحی چیدمان انجام دهیم ؟ " در ساده ترین حالت این کار مانند آوردن...
-
مطالعه ابعاد و موانع توسعه کارآفرینی در سازمان های ایرانی
پنجشنبه 8 تیر 1396 18:56
مقدمه : امروزه به دنبال ورود به قرن بیست و یکم و دانش بشری بیش از پیش دستخوش پیشرفت ها و تحولات گوناگون شده است . این پیشرفت های سریع و شگفت انگیز در زمینه های علمی و فناوری ایجاب می کند که سطح علمی و تخصصی در رشته های مختلف از لحاظ کمی و کیفی و نوع نگرش به آن ها ارتقاء یابد . در این رهگذر با نوآوری و ابداعات جدید...
-
بررسی ویژگی های بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط بخش خدمات (مطالعه موردی شرکتهای بیمه)
پنجشنبه 8 تیر 1396 18:37
چکیده: کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از ویژگیهای مربوط به بازاریابی است؛ بهطوری که مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای بالاتر و شکست منجر میشود. برخورداری از یک رویکرد ناشی از بررسی و تحلیل کسبوکارهای کوچک...
-
برند سازی در جنبش های اجتماعی
پنجشنبه 8 تیر 1396 18:20
مقدمه: موضوع برند و برندینگ از جمله مباحثی است که این روزها زیاد بر سر زبان ها افتاده و راجع به آن مطالب و مباحث مختلفی مطرح می گردد. این روزها در خصوص برند و راز ماندگاری آن مواردی مطرح می شوند که در اغلب موارد نه تنها مفید و کاربردی نیستند بلکه تصویری اشتباه از موضوع برند را در ذهن اغلب افراد خلق می کنند. برند همان...
-
بررسی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل
پنجشنبه 8 تیر 1396 18:09
همراه اول بهرهبرداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور در مردادماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. بهدنبال استقبال غیرمنتظره و بینظیر مشترکان از این پدیده، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور برآمد، طوری که در سال...
-
نظریه های انگیزش
پنجشنبه 8 تیر 1396 17:59
مقدمه : رفتار مصرف کننده، یک موضوع چالش برانگیز و هیجان آور درباره مشتریان می باشد، ما چه می خریم؟ چرا می خریم؟ با چه روشی می خریم؟ این ها چیزهایی است که رفتار مصرف کننده درباره آن بحث می کند. رفتار مصرف کننده درباره ی بازاریابی، چگونگی طراحی محصولات و خدمات و در نهایت درباره ی خود بازار است. البته باید دانست رفتار...
-
فرآیند نردبانی پایین به بالا برای خودروی سواری
دوشنبه 15 خرداد 1396 00:47
فرایند نردبانی یکی از روش هایی است که در چند دهه اخیر خصوصاً در رویکرد زنجیره منظور-نهایت کاربرد فراوانی یافته است. این روش در زمینه های گوناگون اقتصادی و فرهنگی و ... به عنوان ابزاری کارآمد توسط محققین بکار گرفته شده است. مبتکر این روش " دنیس هینکل" از شاگردان " جرج کلی" روانشناس مشهور و خالق...
-
مدل شل برای محصولات شرکت زندگی سبز کاسپین
یکشنبه 14 خرداد 1396 15:26
قبلاً مدل بوستون برای محصولات این شرکت معرفی گردید اکنون در ذیل جدول مدل شل برا ی محصولات شرکت نمایش داده می شود. قابلیت سودآوری محصولات فاقد جذابیت متوسط جذاب قابلیت های رقابتی محصولات ضعیف عدم سرمایه گذاری کناره گیری و عقب نشینی دوگانه یا خروج مخصوص دانه های روغنی مخصوص افزایش مقاومت گیاه مخصوص سیب زمینی و پیاز...
-
بسیج اندیشه ها
یکشنبه 14 خرداد 1396 11:46
در راستای اجرای عملی حل مشکلات از طریق بسیج اندیشه ها در سازمان (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) تیمی متشکل از تعداد 4 نفر از رؤسای گروه های دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال تشکیل گردید. مشکلی که در این اقدام عملی مد نظر قرار گرفت " پایین بودن بهره وری نیروی انسانی در بازارکار" بود. در مرحله اول نوشتن علل...
-
عوامل جذابیت بازار و قدرت رقابتی شرکت زندگی سبز کاسپین
یکشنبه 14 خرداد 1396 11:29
شرکت زندگی سبز کاسپین: شرکت زندگی سبز کاسپین تولید کننده نهاده های کشاورزی از قبیل ورمی کمپوست و کودهای غنی شده آلی مایع می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 شروع و در ابتدا با ایجاد بسترهای تولید ورمی کمپوست کار خود را آغاز نمود در سال 1388 تولید کود مایع هیومیک اسید را آغاز و پس از آن کود مایع اختصاصی 20 محصول...
-
چرخه حیات و زنجیره ارزش محصولات شرکت زندگی سبز کاسپین
جمعه 12 خرداد 1396 13:52
شرکت زندگی سبز کاسپین: شرکت زندگی سبز کاسپین تولید کننده نهاده های کشاورزی از قبیل ورمی کمپوست و کودهای غنی شده آلی مایع و ضد آفات ارگانیک می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 شروع و در ابتدا با ایجاد بسترهای تولید ورمی کمپوست کار خود را آغاز نمود در سال 1388 تولید کود مایع هیومیک اسید و فولویک اسید را آغاز و پس از آن...
-
جدول بوستون برای شرکت زندگی سبز کاسپین
جمعه 12 خرداد 1396 13:23
جدول بوستون برای شرکت زندگی سبز کاسپین هر کدام از کودهای آلی مایع تولید شده توسط شرکت زندگی سبز کاسپین برای یک محصول خاص یا مورد خاص می باشد که در زیر در جدول بوستون آورده شده است. سهم بازار / نقدینگی ایجاد شده پایین بالا علامت سوال مخصوص گلهای زینتی مخصوص ریشه زایی مخصوص افزایش تبدیل گل به میوه مخصوص توت فرنگی مخصوص...
-
سطوح استراتژی و جدول SWOT شرکت زندگی سبز کاسپین
جمعه 29 اردیبهشت 1396 11:35
شرکت زندگی سبز کاسپین: شرکت زندگی سبز کاسپین تولید کننده نهاده های کشاورزی از قبیل ورمی کمپوست و کودهای غنی شده آلی مایع و ضد آفات ارگانیک می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 شروع و در ابتدا با ایجاد بسترهای تولید ورمی کمپوست کار خود را آغاز نمود در سال 1388 تولید کود مایع هیومیک اسید را آغاز و پس از آن کود مایع...
-
چرخه حیات سازمان (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 12:31
همه ما میدانیم که روزی خواهیم مرد؛ با این وجود، اکثر ما دوست نداریم بپذیریم که مرگ، انتهای چرخه زندگی ماست و حتی اگر این را هم از لحاظ منطقی بپذیریم، عموما در تصمیمگیریها و انتخابهای خود، این واقعیت گریزناپذیر را فراموش میکنیم . چرخه عمر یا Life Cycle یکی از مدلهایی است که به ما، در درک بهتر رویدادها و روندهای...
-
آموزش تفکر استراتژیک: شواهد تجربی
جمعه 22 اردیبهشت 1396 23:56
آموزش تفکر استراتژیک: شواهد تجربی Juan M. Benito-Ostolaza, Juan A. Sanchis-Llopis Department of Economics, Universidad Pública de Navarra, Campus Arrosadia s/n, 31006 Pamplona, Navarra, Spain Universitat de València and ERICES, Spain چکیده در عملکرد قوی شرکتی، خصوصا در محیطهای رقابتی، رفتار استراتژیک بسیار مهم است....
-
تکامل شرکت و چرخه عمر سازمان
جمعه 22 اردیبهشت 1396 23:27
چرخه عمر محصول ( PLC ) یکی از مفاهیم بنیادی در بازاریابی است که ویژگی های خاص محصولات و بازارها در نقاط گوناگون در فرایند تکامل آنها را تعریف می کند. ویژگی ها و تکامل شرکت در مراحل مختلف نیز با نام چرخه عمر سازمانی ( OLC ) شناخته می شود، اما کمتر در مورد آن بحث شده است. در این مقاله در مورد مراحل OLC بحث کرده و به...