استراتژی بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب مربوط به درس استراتژی بازاریابی دانشگاه نور طوبی طراحی گردیده است.

استراتژی بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب مربوط به درس استراتژی بازاریابی دانشگاه نور طوبی طراحی گردیده است.

عوامل جذابیت بازار و قدرت رقابتی شرکت زندگی سبز کاسپین

شرکت زندگی سبز کاسپین:

شرکت زندگی سبز کاسپین تولید کننده نهاده های کشاورزی از قبیل ورمی کمپوست و کودهای غنی شده آلی مایع می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 شروع و در ابتدا با ایجاد بسترهای تولید ورمی کمپوست کار خود را آغاز نمود در سال 1388 تولید کود مایع هیومیک اسید را آغاز و پس از آن کود مایع اختصاصی 20 محصول کشاورزی را نیز به محصولات خود اضافه نمود.

این شرکت محصولات خود را با قیمت بسیار پایینتر و با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به محصولات مشابه خارجی تولید می نماید. برای هر محصول کودهای اختصاصی با کیفیت و با ارائه مشاوره و تحویل در محل به کشاورزان در دستور کار شرکت می باشد.

نظر به اینکه مواد اولیه تولید محصولات شرکت اغلب بی کیفیت ، گران و وارداتی می باشد شرکت  برنامه گسترش تولید ورمی کمپوست که مواد اولیه تولید کودهای مایع را تشکیل می دهد را اجرا نموده است. بنابراین مواد اولیه ارزان و فراوان در اختیار دارد.

 با توجه به اینکه محصولات شرکت نوظهور می باشد شرکت برای اطمینان از توزیع بهینه اقدام به توزیع محصولات از تولید به مصرف نموده است. شرکت جهت توزیع محصولات اقدام به جذب بازاریاب نموده و با اعزام بازاریابان به اقصی نقاط کشور محصولات شرکت مستقیماً به دست مصرف کننده می رسد.

شرکت اقدام به اخذ لیسانس شرکت معروف ورمز آرژانتینا از کشور آرژانتین نموده و برای محصولات گواهی سلامت و استاندارد دریافت نموده است.

با توجه به آگاهی مردم از مضرات استفاده از کودهای شیمیایی و تمایل کشاورزان به استفاده از کودهای آلی مایع به جای کودهای شیمیایی این محصولات از نرخ رشد بازار خوبی برخوردارند. همچنین وجود 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی اندازه بازاری به مراتب بیش از توان تولید تمام رقبا را رقم می زند. لذا عوامل جذابیت بازار و قدرت رقابتی شرکت به شرح ذیل می باشد:

 

جذابیت بازار

 

عوامل

ضریب وزنی

نرخ رشد بازار

1.5

اندازه بازار

2.5

قدرت رقابت

2

عوامل اجتماعی

1

فرصت سود آوری

3

جمع کل

10

 

قدرت رقابتی

 

عوامل

ضریب وزنی

سهم بازار

2

حق ثبت و اختراع

1

قابلیت های توزیع

3

ارتباطات

1

مزیت های هزینه ای

3

جمع کل

10

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.