استراتژی بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب مربوط به درس استراتژی بازاریابی دانشگاه نور طوبی طراحی گردیده است.

استراتژی بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب مربوط به درس استراتژی بازاریابی دانشگاه نور طوبی طراحی گردیده است.

جدول بوستون برای شرکت زندگی سبز کاسپین

جدول بوستون برای شرکت زندگی سبز کاسپین


هر کدام از کودهای آلی مایع تولید شده توسط شرکت زندگی سبز کاسپین برای یک محصول خاص یا مورد خاص می باشد که در زیر در جدول بوستون آورده شده است.


سهم بازار / نقدینگی ایجاد شده

پایین                                                                                                                                                           بالا

علامت سوال

مخصوص گلهای زینتی

مخصوص ریشه زایی

مخصوص افزایش تبدیل گل به میوه

مخصوص توت فرنگی

مخصوص گیاهان آپارتمانی

مخصوص مرکبات و کیوی

مخصوص پنبه

مخصوص دانه های روغنی

مخصوص نیشکر

ستاره ها

مخصوص محصولات گلخانه ای و سبزیجات

مخصوص پسته

مخصوص زعفران

کلات میکرو کامل

مخصوص ذرت

مخصوص کلزا

کود آلی آهن

کود آلی روی

کود آلی کلسیم

مخصوص حبوبات

مخصوص گردو

 

بالا

 

 

 

 

 




 

 

 

رشد بازار/ نقدینگی مصرف شده

 

 

 


 

 

 

پایین

سگها

مخصوص افزایش مقاومت گیاه

افزایش دهنده رنگ میوه

مخصوص سیر

مخصوص خرما

مخصوص سیب زمینی و پیاز

مخصوص چغندر قند

 

گاوهای شیرده

اسید هیومیک

مخصوص غلات

مخصوص گیاهان جالیزی

مخصوص بذرمال

مخصوص باغات میوه

مخصوص یونجه


 


تجزیه و تحلیل جدول بوستون:


1- در خصوص محصولات قسمت علامت سؤال چون مصرف نقدینگی بالا و ایجاد نقدینگی پایین دارند لازم است با تبلیغات و بازاریابی مناسب سهم بازار را افزایش داده و بدین ترتیب نقدینگی ایجاد شده را بالا ببریم.


2- در خصوص محصولات قسمت ستاره ها بدلیل سهم بازار و نقدینگی ایجاد شده بالا، نقدینگی مصرف شده قابل توجیه است و لازم است در این مورد استراتژی حفظ بازار بکار گرفته شود.


3- در خصوص محصولات قسمت گاوهای شیرده با توجه به نقدینگی مصرف شده پایین و نقدینگی ایجاد شده بالا لازم است شرکت برای کسب سود بیشتر، در این محصولات سرمایه گذاری بیشتری کند.


4- در خصوص محصولات قسمت سگها با توجه به نقدینگی ایجاد شده پایین لازم است محصولاتی که وجود آنها در سبد مشتری و برای جوری جنس اهمیت دارند حفظ گردند و برای افزایش سهم بازار از استراتژی توسعه بازار استفاده نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.